De ce ai nevoie de branding?

Branding înseamnă diferențiere față de competitori și atragerea de angajați, clienți și parteneri de succes. Creya e alături de tine în proces!

Înainte să identificăm situațiile esențiale în care ai nevoie de branding, Creya te invită să te gândești sincer la următoarea întrebare:

Ți-e ușor să comunici clar despre compania ta?

Dacă ți-e greu să răspunzi, citește mai departe ce am pregătit pentru tine. O să-ți explicăm pe îndelete cu ce se mănâncă brandingul și cum poți să-l folosești pentru a aduce mai multă valoare ție și clienților tăi.

Ce înseamnă branding?

Sigur ai remarcat până acum o companie care îți place și care te atrage. De fapt, ai văzut un brand foarte bine gândit, creat special să-ți trezească această reacție. Cum ar spune consultantul de brand Alina Wheeler în Brand Atlas, brandurile au devenit moneda globală a succesului. De ce? Pentru că procesul de branding te înscrie, practic, în cursa care face diferența. Nu vei avea doar un logo printre alte logo-uri, ci vei putea să-ți dezvolți o identitate proprie, distinctă, apreciată de clienții tăi.

Procesul de branding înseamnă dezvoltarea unei relații pe termen lung cu publicul tău țintă prin disciplină permanentă, loializare și adaptare la nevoile lor. Brandingul înseamnă modul în care te vei diferenția de alți competitori și motivul principal pentru care angajații și clienții tăi te vor alege.

În activitatea noastră de la Creya am observat că majoritatea clienților cred că branding înseamnă un logo, o imagine. Dar această formă de vizuală de identificare este doar etapa finală, în urma unui proces de construcție intens.

Sursa foto: Designing Brand Identity, Alina Wheeler

Bun, și totuși ce mai e brandingul pe lângă logo?

Pentru ca afacerea ta să aibă succes și logo-ul să reprezinte mai mult decât o culoare, fonturi și imagini puse împreună, consultantul de branding te va ajuta să-ți clarifici:

Strategia internă: De ce există brandul tău? Ce aspirații și obiective ai pentru brandul tău? Care sunt angajamentele pe care ți le asumi în fața publicului pentru a-ți respecta viziunea? Cum vrei să-și amintească audiența de tine? Care e diferența ta majoră față de competiție?
Strategia externă: Cum vrei să comunice brandul tău cu clienții? Ce mesaj, promisiune, nume și slogan vrei să ajungă la clienții tăi? Unde vei fi prezent online și offline? Cum vei arăta pe aceste canale?


Doar după ce strategia internă va fi construită puternic este momentul să ieși cu brandul tău în lume. Abia apoi, e cazul să investești în marketing și alte metode promovare și creștere a numărului de clienți și, implicit, a vânzărilor.


Când ai nevoie de branding?

Sunt mai multe situații în care serviciul de branding îți va fi de folos. Iată câteva identificate de noi:

Când businessul tău e la început de drum

…și vrei să dezvolți:

  • Identitatea companiei, a produselor și a serviicilor tale;
  • O carte de vizită și un website;
  • Vrei să te lansezi „ieri”;
  • Ai nevoie de venituri, chiar dacă nu ai încă o bază de date cu clienți;

Când vrei să-ți schimbi numele

Noi te putem ajuta doar pentru numele produselor sau al brandului tău, desigur. Pentru alte tipuri de nume, știi deja procesul!  ?

Iată câteva situații în care îți recomandăm să apelezi la o echipă de specialiști pentru branding:

  • Când numele tău nu mai are sens pentru afacerea ta din prezent;
  • Când ai probleme legate de marca înregistrată;
  • Când numele are interpretări negative pentru clienții tăi;
  • Când vrei să te lansezi pe piața internațională și îți trebuie alt nume.

Când vrei să-i dai un refresh brandului tău

Dacă ai ajuns în punctul ăsta, s-ar putea:

  • ca nimeni să nu știe ce reprezintă și cu ce se ocupă afacerea ta;
  • Să vrei atragerea unui grup țintă diferit;
  • ca website-ul să nu se încarce pe mobil – atunci chiar e grav, wait no more!


Când vrei să treci la next nevel

Sună despre tine vreuna din următoarele situații:

  • Produsele tale par învechite, deși compania ta este super profesionistă – vrei un brand la standardele actuale!
  • Identitatea ta vizuală nu poate fi încărcată pe site;
  • Vrei să ajungi în rând cu competitorii tăi și n-ai nicio șansă cu actuala imagine să ajungi la un liman;
  • Lumea îți recunoaște logo-ul, dar spune, mai în glumă, mai în serios, că are nevoie de o operație estetică.?
  • Ți-e jenă să oferi cuiva cartea ta de vizită – încă ai pe ea adresa de yahoo. ?

Când vrei să creezi un sistem integrat

Aici deja intervin lucrurile de structură și finețe. La nivel de branding, s-ar putea să te confrunți cu:

  • Lipsă de aliniere a mesajului pe platforme diferite: au fost deja prea mulți admini pe pagina de Facebook. Cine mai știe ce și cum?
  • Packaging învechit față de competiție: vrei să ai și tu ambalaje personalizate, eco friendly, pentru produsele tale;
  • Fiecare după capul lui: echipele din interiorul companiei au propria lor strategie de marketing – unde mai e brandul comun?

Când brandul tău se unește cu alt brand

…și ai nevoie de o direcție nouă prin care:

  • să transmiți această unire între companii;
  • Să crească reputația brandului nou format;
  • Să arăți elementul de inovație al acestei schimbări în companie;
  • Să găsești un nume și o identitate vizuală care să îmbine cele două companii.

Tu cum stai cu brandul tău?

O echipă de branding pregătită să te susțină de la A la Z în proces te va ajuta să-ți clarifici obiectivele și să-ți îmbunătățești activitatea companiei la toate nivelurile: legal, financiar, pe operațiuni, dar și pe resurse umane.

De ce să investești în branding?

Să treci prin branding cu o echipă profi te va ajuta să devii leader în industria ta. Dar mai mult decât atât, clienților tăi le va fi mai ușor să cumpere serviciile și produsele tale pentru că vei avea o imagine distinctivă, ușor de recunoscut, cu beneficii clare pentru consumatori. Căci asta înseamnă să fii poziționat pentru succes, nu?

Mai mult, echipei tale de vânzări îi va fi mai ușor să vândă o identitate de brand construită strategic. Asta, te va ajuta, ca CEO, antreprenor, dar și ca organizație non-profit, să crești nivelul de conștientizare. Asta va pune pe „masa clienților tăi” valorile cheie ale brandului. Asta va duce în timp la creșterea reputației companiei, prin recunoaștere, awareness și loializarea clienților. Acest succes va atrage noi parteneri de afaceri și, implicit, creșterea vânzărilor.

De ce să ratezi oportunitatea de a ajunge la clienți prin branding?

Trăim înconjurați de branduri, iar drumul către succes e o luptă continuă. E nevoie să-ți demonstrezi valoarea și să mergi, în permanență, dincolo de avantajul competitiv. E nevoie să-ți înțelegi clientul, să-i cunoști percepțiile, preferințele, stilul de viață. E nevoie să știi unde interacționează clientul cu produsele sau serviciile tale. 

 E nevoie să devii un magnet pentru audiența ta.

Dacă îți asumi că e un proces de lungă durată și că nu toată lumea trebuie să fie clientul tău, atunci lupta e ca și câștigată. Mai mult, nu trebuie să faci asta singur(ă).

Contactează-ne și hai să-ți facem brandul să strălucească împreună!

Resurse bibliografice: 

Alina Wheeler, Designing Brand Identity, fourth edition, 2012, John Wiley & Sons, Inc. Hoboken, New Jersey;

Aneta Bogdan, Branding pe frontul de est, 2018, Editura Brandient, București.

Distribuie

Te-ar mai putea interesa și

Fără categorie

Puntea dintre branding și marketing

Multe articole de specialitate pun accent pe diferențele dintre zona de marketing și branding. Ele se referă la momentul, resursele și modul în care te

Branding

De ce ai nevoie de branding?

Branding înseamnă diferențiere față de competitori și atragerea de angajați, clienți și parteneri de succes. Creya e alături de tine în proces!