Puntea dintre branding și marketing

Multe articole de specialitate pun accent pe diferențele dintre zona de marketing și branding. Ele se referă la momentul, resursele și modul în care te raportezi la audiența ta.  The being vs. the doing pentru businessul tău. Asta, însă poate crea impresia că e vorba despre două procese diferite, fără nici o legătură. Cum ar fi, însă, dacă am găsi acel ceva care le aduce împreună?

Rămâi cu noi pentru a găsi puntea care leagă cele două abordări și aduc the ultimate push pentru businessul tău.

Branding și marketing, o echipă bună?

Așa cum am menționat într-un articol precedent,  identitatea businessului tău evoluează în timp. Implicit, procesele de branding și marketing sunt și ele organice. Acestea se adaptează atât la schimbările prin care trece afacerea și echipa ta, cât și la tendințele publicului pe care îl servești. Esențial este, însă, ca tu să înțelegi care este scopul fiecărui serviciu în parte. Pentru a fi ușor de urmărit asta, iată cele două direcții principale de care să ții cont:

Branding is about THE WHY

Dincolo de interesul comercial, de ce faci ceea ce faci? Care e nevoia lumii pe care tu o satisfaci prin produsele sau serviciile tale? Cum dorești să ajuți tu lumea? Pe cine vei ajuta?  

Răspunsul la aceste întrebări te va ajuta să creezi o cultură pozitivă în organizația ta și să te poziționezi ca leader în domeniul de activitate ales. În plus, alinierea la o cauză îți va dezvolta conexiunea cu audiența și te va ajuta, pe termen lung, să-i câștigi încrederea.

Tu și afacerea ta nu sunteți două identități separate. Alege curajos contribuția pe care vrei să o aduci în comunitate și arată–i audienței impactul pozitiv pe care îl vei crea prin acțiunile tale.

Ce îți aduce procesul de branding?

Atunci când vei decide că merită să-i oferi un upgrade afacerii tale prin branding, iată câteva elemente-cheie pe care le vei accesa:

↗️ consultarea detaliată a valorilor reale ale afacerii tale;

↗️ clarificarea viziunii tale despre business și ceea ce vrei să promovezi;

↗️ cunoașterea amplă a publicului țintă;

↗️ planificarea detaliată a etapelor de dezvoltare pentru afacerea ta, corelată direct cu obiectivele tale de business;

↗️ cunoașterea detaliată a competiției tale directe și a strategiilor acestora de comunicare;

↗️ dezvoltarea unei identități de brand care să te reprezinte și să îți aducă rezultatele dorite;

Important: Această planificare te va ajuta să stabilești obiective clare pentru strategia ta marketing.

Marketing is HOW you do it

După ce ai găsit motivul pentru care afacerea ta există, e important să afli cum să îi atragi pe potențialii tăi clienți. Ține cont că orice activitate de marketing pe care o vei demara în strategia ta aduce rezultate pe moment. Dacă le vei folosi, însă, pentru a asculta nevoile reale ale clienților și le vei corela cu procesul de branding, that’s the winning game!

Ce îți aduce implementarea unei strategii de marketing?

După ce ai avut parte de suport în dezvoltarea brandului, e momentul să ajungi la publicul tău țintă și să-i arăți ce ai de oferit.

Iată activitățile de marketing pe care le vei derula cu obiective măsurabile și raportate în permanență la De ce-ul afacerii tale:

? alegerea și dezvoltarea canalelor online și offline de promovare afacerii tale – social media, email marketing, evenimente online și offline, parteneriate, comunicate de presă, etc;

? crearea și implementarea de campanii focusate pe rezultate – creșterea bazei de date, conștientizarea brandului sau creșterea vânzărilor;

? crearea unor oferte și promoții pentru publicul tău loial;

? monitorizarea constantă a obiectivelor și a rezultatelor;

? adaptarea comunicării și a relațiilor dezvoltate cu audiența ta.

Ce aduce asocierea dintre branding și marketing?

Când te înscrii la un proces de lungă durată pentru dezvoltarea afacerii tale prin branding și marketing, îți pregătești un arsenal puternic:

Strategie. Vei ști cum să-ți folosești elementele unice pentru a crea o coerență între valori și acțiuni, astfel încât obiectivele tale de business să fie îndeplinite. De asemenea, asta îți va da libertatea să te adaptezi la interesele audienței și să monitorizezi în timp evoluția pe care ți-ai propus-o de la început.

Reziliență. Asta înseamnă că vei fi pregătit să răzbești în fața provocărilor atunci când vor apărea clienți dificili sau situații complexe. Vei găsi ușor alternative pentru că te vei raporta în permanență la De ce-ul tău.

Viziune. Ai nevoie de ea ca de aer. Odată ce vei ști ce îți dorești și cum plănuiești să implementezi fiecare pas, KPI-urile se vor transforma în inovație și în dorința de a crește afacerea în timp. În plus, asta le va oferi siguranța și încrederea oamenilor din echipa ta că există un viitor, un sens concret pentru munca lor.

Brandingul fără marketing  (sau invers) e ca o luptă fără un scop precis.  

Nu poți să susții identitatea afaceriii tale fără profit, așa cum nu poți să obții profit dacă identitatea nu este clară și atractivă pentru publicul tău.

Ce creează relația perfectă dintre marketing și branding?

The purpose. Motivul real pentru care ai găsit energia să devii antreprenor. Drive-ul care te-a făcut să treci prin toate procesele birocratice și să te înscrii în lupta cu sistemul. Acel Ceva care te motivează să reziști zi de zi, în ciuda crizelor globale și financiare care apar. Acea substanță care îmbină perfect orice efort de branding și marketing. Iar asta concentrează adevărul despre valorile tale pe care le vei putea pune în practică oricând prin afacerea ta. 

Cum identifici „the real purpose”?

În mod concret, scopul real al afacerii tale stă în caracterul unic pe care tu îl oferi serviciilor tale, pentru o audiență precisă. Găsește nevoia de bază (vezi mai jos ce rezonează cu tine) pe care o satisfaci prin afacerea ta și caută să o transformi în obiective de business măsurabile. Ulterior, în jurul său, vei aduna oamenii care te vor ajuta să te bucuri de succes. 

Vei simți că, la capătul procesului, ideile tale se aliniază într-o direcție precisă și vei găsi motivația de a le pune în practică. Mai mult, vei ști în mod clar care sunt așteptările tale de la viitori parteneri, colaboratori sau angajați. 

De unde să începi?

Primul pas este cheia. Oricare ar fi acesta, un lucru este limpede: brandingul nu e mai important decât marketingul, la fel cum marketingul nu e mai important decât brandingul. Ele aduc maximul de valoare împreună. 

Ce sume e bine să investești în marketing și branding? 

Vei ști asta, în funcție de realitatea „din teren” a afacerii tale. Nu există o rețetă pregătită dinainte. În timp, vei alege eforturile în care merită să-ți direcționezi resursele.

Dacă vrei ca procesul să se desfășoare alături de o echipă dedicată de branding și marketing, suntem aici să te ajutăm. Deși (încă) nu știm care e scopul afacerii tale, avem toată determinarea și încăpățânarea de a-l găsi alături de tine.

So, are you looking for a brave team?

Contactează-ne

Distribuie

Te-ar mai putea interesa și

Fără categorie

Puntea dintre branding și marketing

Multe articole de specialitate pun accent pe diferențele dintre zona de marketing și branding. Ele se referă la momentul, resursele și modul în care te

Branding

De ce ai nevoie de branding?

Branding înseamnă diferențiere față de competitori și atragerea de angajați, clienți și parteneri de succes. Creya e alături de tine în proces!